sjeik zayed moskee

19 januari 2017 - Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten

5u42... En ja hoor, daar waren ze al weer met hun gebed! We moesten vroeg opstaan vanochtend, maar zo vroeg hoefde nu toch ook niet. Zelfs ons klein ukje vond het niet leuk, want hij schopte in het rond.
Het eerste ontbijt in dit hotel en het was echt superlekker.
Om 9u werden we opgehaald door de gids. Hij bracht ons naar Heritage Village, een opgezet stadje om de geschiedenis van Abu Dhabi te illustreren. We kregen een halfuur de tijd om alles te bekijken. Kevin maakte er kennis met Kamiel de Kameel. Na 20 min kwam de gids ons tegemoet dat we meer tijd mochten spenderen in het dorpje, want hij moest nog 2 toeristen ophalen uit een ander hotel, hij was ze vergeten...
Toen het andere koppel er ook was, kregen zij nog wat tijd in het stadje en bracht hij ons naar een plaats waar ze tapijten maakten. Achteraf reden we allemaal samen naar het Emirates Palace, een zelfuitgeroepen 7-sterrenhotel. Want wat Dubai heeft, moet Abu Dhabi toch ook hebben.
Na het bekijken van het prachtig luxueus hotel zetten we koers naar de Sjeik Zayed moskee. Vrouwen mogen enkel hun gezicht en handen zichtbaar hebben, dus nam ik een jas met kap mee.
Als een eskimo - terwijl het 23 graden was - bezochten we de moskee. Kevin mocht er wél zomers gekleed bij lopen. Binnen moesten we onze schoenen uittrekken en de geur van kaasvoeten kroop al snel in onze neus.
Na de moskee gingen we naar Ferrari World, een pretpark met winkelcentrum met vanalles over Ferrari. In het pretpark zelf zijn we niet geweest.
Voor we terug naar het hotel keerden, stopten we nog bij een fruitmarkt waar ze allemaal winkeltjes hadden met dadels.
Het was al 15u toen we terug waren, dus konden we opnieuw niet bij het zwembad zonnen. We namen wel plaats op de ligzetels en Kevin deed een poging om een boek te lezen.
Niet veel later verveelden we ons en besloten om nog eens in de buurt te wandelen.
Morgen zal een korte blog zijn, want het wordt een dagje niets doen, tenzij we ons opnieuw vervelen natuurlijk!