Burj Khalifa

16 januari 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Vanochtend stond een bezoekje aan de Burj Khalifa op het programma, het hoogste gebouw ter wereld. Terwijl we door de Dubai Mall naar de ingang wandelen, lopen we opnieuw voorbij winkels als Versace en Louboutin. Ze hebben hier echt een zwak voor shoppen en dan vooral voor merkkledij. Eenmaal aangekomen, moeten we in een lift stappen. Met sneltreinvaart vliegen we naar boven. Je kan het zelfs aan je oren voelen. Verdieping 124 en 125 op zo'n 450m hoogte. We krijgen een prachtig verzicht te zien. En we hebben geluk, het is warm en prachtig weer vandaag.
Na de Burj eten we in de Dubai Mall en vertrekken we richting Jumeirah met de metro. Vanaf het vasteland kan je dan een monorail nemen naar het kunstmatig aangelegde palmeiland. Tijdens de rit kan je natuurlijk niets van de vorm zien, maar aan het einde zie je wel het Atlantis hotel opdoemen uit het niets. Dit ligt vlak bij het eindstation waar we ook uitstappen.
Een prachtig waterpark bevindt zich aan de andere kant. We wandelen een stukje langs de zee en nemen de tijd om te genieten van de zon bij een fris drankje.
's Avonds gaan we dan richting de Jumeirah Beach Walk, opnieuw op het vasteland. Het is een soort promenade vol met restaurantjes die uitgeven op de zee. Het is moeilijk om niet hand in hand te lopen of elkaar eens een kusje te geven bij het zien van de ondergaande zon, want dat is hier verboden.
Moe maar voldaan kruipen we in ons bedje, klaar voor de stadstour van morgen (poging 2 met een andere organisatie)!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Heidi:
    17 januari 2017
    Op naar het volgende project, jullie gaan weer veel meegemaakt hebben, en doet da kleintje in de buik niet gezellig mee?
    Grtjs mama , papa