stadstour?

15 januari 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Misschien eerst een grappige anekdote om mee te starten. Op de luchthaven in Zaventem en Dubai werd de rugzak van Kevin telkens tegengehouden door de scanner. Iedere keer opnieuw doorzochten ze hem omdat ze vloeistof zagen. We zeiden dat dit van zijn insuline was en we mochten dan door. Maar wat bleek? Er zat nog een blikje cola in een apart vakje in zijn rugzak! Blijkbaar toch gemakkelijk om iets mee te 'smokkelen'...
Vanochtend niet te laat opgestaan, want om 10u zouden ze ons ophalen om een stadstour te maken. We hadden dit vooraf geboekt. Om 9u50 stonden we klaar, maar om 10u50 stonden we er nog altijd! We hadden een nummer gekregen van travelbird en we moesten er gewoon naar smsen als er iets was, ook op zondag. Dat deden we dan ook, maar we kregen nooit antwoord.
Omdat we onze dag niet volledig wilden verspillen, beslisten we om na 1u wachten een stadstour te boeken bij het hotel. Die zou doorgaan op dinsdag.
Nadien gingen we met het gratis busje van het hotel naar the Mall of Emirates.
Een immens winkelcentrum met veel merkenwinkels, maar ook gewone winkels. Na enkele uren hadden we er genoeg van en keerden we terug naar het hotel om daar een ander busje te nemen naar The outlet Village, merkkledij tegen betaalbare prijzen. Maar betaalbaar is een ruim begrip natuurlijk. 100 euro voor een t-shirt i.p.v. 200 euro... Er liep heel weinig volk en na anderhalf uur keerden we terug naar het hotel. Ondanks de minder leuke start, werd het wel nog een leuke dag.
Morgen naar de Burj Khalifa en Jumeirah! We zijn benieuwd!