Golden Gate Bridge

27 mei 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Hallo iedereen!

Deze ochtend mochten we om 8u onze fietsen ophalen enkele straten verder van het hotel. We kregen uitleg over welke route we konden volgen naar de Golden Gate Bridge en we kregen zelfs uitleg over hoe we moesten fietsen. Zo zet je bijvoorbeeld altijd je rechtervoet op de rechterpedaal..ya right, alsof we nog nooit gefietst hadden?!:p

Met de fiets vertrokken we dan richting de boot waarmee we naar Alcatraz zouden varen. De tocht over de baai van San Francisco duurde maar 10 minuten. De gevangenis is indrukwekkend. De cellen zijn heel klein, maar wel talrijk. Met een audiotour kwamen we meer te weten over de gevangen zelf en de gekende vlucht met de dummy-hoofden. We hadden ons warm gekleed, want het zou er koud zijn, maar al snel bleek dat het vandaag een warme dag zou worden en dus staken we onze trui terug in de rugzak. Er was zelfs amper wind op het eiland.

Na de middag vertrokken we richting de Golden Gate Bridge. San Francisco met de fiets is heeeel lastig met al die steile hellingen. Soms konden we niet anders dan afstappen omdat het te steil was. We hadden ook flink wat tegenwind. Maar de lastige tocht werd wel beloond met een prachtig zicht vanop de beroemde brug. Het was er wel moeilijk rijden, want het pad werd door zowel voetgangers als fietsers gebruikt. Eenmaal aan de overkant konden we naar beneden rijden naar het stadje Sausalito. Door de vele wind hadden we niet gemerkt dat de zon serieus brandde, tot we iets gingen drinken op een terrasje en zagen dat we de vorm van onze t-shirt goed in onze armen konden zien staan. Ook de afmetingen van Kevins zonnebril kan je goed in zijn gezicht zien staan. Vanuit Sausalito zouden we de ferry terug nemen naar San Francisco, maar blijkbaar was iedereen dit van plan. Na een lange wachttijd en 2 boten later was het eindelijk aan ons. Wanneer we wilden opstappen, zei een werknemer dat onze tickets maar geldig waren voor de volgende boot, terwijl andere mensen met hetzelfde ticket opstapten. (wij hadden ons ticket iets goedkoper in het hotel kunnen kopen) We zagen het niet zitten om nog een uur te moeten wachten voor niets, en we probeerden het nog eens. Op dat moment kwam een andere medewerker langs en die zei dat we wel mee mochten. Gelukkig!

Terug in de grootstad moesten we onze fietsen terugbrengen voor 20u. Maar doordat we een latere boot hadden moeten nemen, hadden we ook minder tijd om de weg terug te vinden. En dat was een moeilijke opdracht! Alle straten lijken op elkaar en zo deden we enkele omweggetjes (met enkele steile straten die we eigenlijk niet moesten doen). Uiteindelijk kwamen we om 19u50 aan. Net op tijd!

's Avonds gingen we uitgebreid eten in AppleBees, een gekende Amerikaanse restaurantketen. Onze laatste avond in San Francisco zit er ook al weer op. Onze volgende (en laatste!) stopplaats wordt Los Angeles. Daar staan ook nog heel wat leuke activiteiten op het programma, zoals walvissen spotten, een bezoek aan Warner Bros Studios... Maar dat is voor binnen enkele dagen!

See ya tomorrow, folks!

1. Heidi:
    28 mei 2016
    Jaja, op naar de volgende bestemming, en aan alle mooie liedjes komt een einde, maar deze ervaring nemen ze jullie toch nooit meer af, grtjs