In hoge en lage tijden

26 mei 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Yosemite National Park lieten we achter ons en zo vertrokken we richting San Francisco. Op 100km van de stad werd het al heel druk op de autosnelweg. Eenmaal in de stad vielen de steile straten op. Ze zijn niet een beetje steil, maar echt suuupersteil! Het hotel zelf ligt in een vlakke straat, dus het was gemakkelijk parkeren. Omdat het al na 13u was toen we aankwamen, zochten we eerst iets om te eten. We kwamen terecht bij een Italiaans restaurant. Van daaruit gingen we te voet richting de Golden Gate Bridge. Vanop afstand trokken we enkele foto's, want het was dan nog 4 mijl stappen naar de brug... We besloten om wat drinken en eten voor 's avonds te kopen en gingen naar een grote supermarkt. Hier is het ook al de gewoonte om alles zelf in te scannen aan een self-kassa en dat deden wij dus ook. Er waren wat problemen bij het inwerpen van de muntjes, maar nadat een medewerker van de winkel ons was komen helpen, lukte het toch. We zouden 10 dollar wisselgeld moeten krijgen, maar toen ik in het vakje keek, zag ik dat er iets niet klopte. Ik nam de briefjes en we gingen gewoon naar buiten. Toen we het natelden, bleek het 110 dollar te zijn! Leuke kassa, 10 dollar moeten betalen en 110 terugkrijgen, dat mag meer gebeuren! In de namiddag wandelden we langs de kustlijn richting Pier 39, de meest levendige pier met winkels en restaurants.

Voor morgenochtend hadden we al enkele maanden op voorhand tickets gereserveerd voor een bezoek aan de gevangenis van Alcatraz. We hebben vandaag ook fietsen gereserveerd waarmee we de rest van de stad zullen ontdekken en naar Sausalito zullen rijden (de stad aan de andere kant van de Golden Gate Bridge). Van daaruit zullen we de ferry terug naar San Francisco nemen. En...het heeft vandaag niet geregend! Het was niet warm, maar wel droog, dat is het belangrijkste! Morgen zou het hetzelfde weer zijn als vandaag, gelukkig!

Goodnight! (or goodmorning;) )

1. Shirley Mortier:
    27 mei 2016
    Allé zeg een extra zakcentje! Dat is mooi meegenomen :)
    Geniet er nog van!!
  2. Kathy:
    27 mei 2016
    zóóó tof allemaal en supermooie foto's! En leuk van de extra centjes :) Uitgeven maar!
  3. Marc Olivier:
    27 mei 2016
    Mooie foto's. Net zoals in de films. En wat extra dollars !
    Dat word een winstgevende reis :-)