In de wolken

25 mei 2016 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Yosemite National Park staat bekend om zijn watervallen. In tegenstelling tot de vorige parken die we bezochten, waren er hier niet veel rotsen en zand, maar vooral bomen en water. Onze eerste stop was Glacier Point. Hier had je een adembenemend zicht op drie watervallen. De zon scheen door de bomen, wat het nog mooier maakte. Daarna reden we door naar Yosemite Falls. Na een korte wandeling stonden we aan de voet van de laagste waterval. Ondertussen was het beginnen onweren en de donder kletterde tussen de bergen. Gelukkig bleef de regen uit. Toen we terug naar beneden reden om de laatste waterval te bekijken, zagen we dat de baan er wel nat bij lag en nog geen mijl verder begon het goed te regenen. De waterval hebben we dan ook onder de talrijk vallende regendruppels kunnen bekijken. De rotsen lagen er ook glad bij. Onderweg naar de uitgang, moesten we opnieuw door een tunnel waar je een prachtig beeld kreeg van het dal van Yosemite. In de heenrit waren er wat wolken in de lucht, maar op de terugrit kon je de wolken zien hangen tussen de bomen. Ook op de baan reed je letterlijk in de wolken! Bijna terug in het hotel zagen we een prachtige regenboog in de vallei. We zouden bijna geloven dat wij echt regen aantrekken, want we hadden bijna iedere dag al regen, zelfs gisteren in Death Valley, waar het bijna nooit regent, dat wil wat zeggen! Rond 17u45 begon het opnieuw te onweren en te stormen. Door een stroompanne door het slechte weer mocht de lift in het hotel ook niet gebruikt worden.

's Avonds gingen we eten in een plaatselijk restaurantje. Kevin at een supergrote steak. Toen we terug aankwamen in het hotel en de grote hoop kussens op het bed zagen liggen, konden we het niet laten een pillow fight te doen, met de slappe lach als gevolg!

Morgen vertrekken we richting San Francisco en de weersvoorspelling ziet er ook niet zo goed uit, bewolkt en 16 graden (en waarschijnlijk ook wel regen, want wij zullen daar zijn;) ).

Bye!

1. Heidi:
    26 mei 2016
    Jullie de slappe lach, nie te geloven, geniet er maar van weer of geen weer!!