Een minder regenachtige dag

19 mei 2016 - Tropic, Utah, Verenigde Staten

Het was de eerste dag die echt zonnig begon. Bij het ontbijt hadden we de mogelijkheid om zelf een wafel te bakken. Het smaakte heerlijk!

Daarna zetten we onze tocht verder richting de Horsehoe Bend, een prachtig natuurfenomeen: de Coloradorivier maakt bochten waardoor het gesteente uitgehold wordt. De Horseshoe Bend is hier een goed voorbeeld van. Enkele kilometers verder rijden we voorbij de Glen Canyon Dam en Lake Powell.

Op 200km hiervan bevindt zich Bryce Canyon National Park. Dit zullen we vooral morgen bezoeken, maar vandaag reden we wel al langs Fairyland View en de Mossy Cave. Vooral door die laatste werden we aangenaam verrast. Na enkele meters hoorden we water naar beneden stromen. Als we verder wandelden, zagen we een kleine waterval. Het water was helder en een deugddoende verfrissing in de felle zon.

We overnachten in een klein motel in het dorpje Tropic, slechts enkele straten groot. Aangezien er hier niet veel te beleven valt, proberen we nog enkele Vlaamse series mee te pikken via Stievie, maar het internet blijkt toch niet zo goed te zijn. Maar gelukkig wel goed genoeg om de blog bij te houden!