Walvissen

29 mei 2016 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Goodmorning!

Deze ochtend heel vroeg opgestaan om naar Newport Beach te rijden. Daar gingen we met nog een groep mensen met een boot op zee om naar walvissen te kijken. De boot vroeger had er gene gezien, dus waren onze verwachtingen niet zo hoog. We waren de haven nog maar uitgevaren en de eerste dolfijnen sprongen al uit het water! Een prachtig zicht. Na een twintigtal minuten varen op zee, zagen we nog meer dolfijnen en ook heel wat vogels vlogen in kringen boven het water. Dit bleek een teken te zijn dat er walvissen in de buurt waren. En inderdaad, de eerste grote walvis kwam met zijn kop boven water om zich te voeden. Wanneer hij weer onder water gaat, laat hij zijn staart zien. Niet veel later zien we nog twee andere kleinere walvissen. De grote walvis zwom op een bepaald moment zelfs onder onze boot. Het was moeilijk om foto's te trekken en alles lijkt ook kleiner dan in het echt, maar deze momenten zullen in ons geheugen gegrift staan. Dit was echt once in a lifetime!

Rond de middag was de boottocht afgelopen en reden we naar Knott's Soak City. Toen we er aankwamen bleek het 25 dollar te zijn voor een parkeerticket. Dus zochten we snel een andere plaats. Die vonden we gelukkig op (lange) wandelafstand. Eenmaal binnen bleek dat je ook moest betalen voor een locker: 15 dollar voor een kleine en 30 dollar voor een grote locker, en dat kreeg je zelfs niet terug! We namen het kleine kastje en propten er alles in. Het weer was niet zo schitterend, vooral wolken en soms eens zon, dus had het water redelijk koud. De 'trechter' was een superleuke belevenis. Ook de andere buizen waren leuk om te doen, maar omdat het nogal koud was, bleven we niet zo lang.

We namen dan de freeway richting Santa Monica Pier. Overal was er file en het was ook moeilijk om parking te vinden, want voor de Amerikanen is het een verlengd weekend door Memorial Day morgen. Toen we na lange tijd wachten toch een parkeerplaats hadden gevonden, bleek die 20 dollar te kosten! Veel keuze hadden we niet, dus bleven we daar maar staan. Op de pier konden we met onze GoLosAngeles card gratis op alle attracties, zoals de rollercoaster en het reuzenrad. Vanop die laatste hadden we een prachtig zicht op Santa Monica. We wilden rond 21u45 terug naar ons hotel keren, wat op 35km van de pier ligt. We verwachtten niet veel verkeer, laat op de avond, maar ook nu stonden we verschillende keren in file. Het is echt altijd extreem druk in Los Angeles!

Ook morgen belooft een drukke dag te worden: in de ochtend brengen we een bezoek aan Warner Bros, in de namiddag doen we een begeleide tocht door Hollywood en Madame Tussauds. Voor 's avonds hebben we tickets voor de baseballwedstrijd van de Los Angeles Angels met achteraf vuurwerk voor Memorial Day.

See ya!

1. Marc Olivier:
    30 mei 2016
    Mooie foto's. Ziet er allemaal heel leuk uit. Jammer dat het bijna voorbij is.