Zion

21 mei 2016 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Voor vandaag waren de weersvoorspellingen veelbelovend: volop zon en 34 graden. Toen we deze ochtend echter de gordijnen opentrokken, zagen we enkel grijze wolken en hoorden we de wind waaien. Ook wanneer we na het ontbijt naar buiten gingen om richting Zion National Park te vertrekken, hadden we een jas nodig. Gelukkig regende het niet.

In Zion waanden we ons even in Jurassic Parc: met een shuttlebus reden we van het ene punt naar het andere en kregen we uitleg van de chauffeur. Zelfs de baan en de bomen deden ons aan de film denken, maar dan gelukkig wel zonder de dinosaurussen. We deden enkele wandelingen en opnieuw werden we omvergeblazen door de prachtige uitzichten en de reusachtige rotsen. We waren van plan om The Narrows te bekijken, maar toen we er aankwamen, bleek dat er vandaag niet gewandeld mocht worden in de rivier omdat het water te hoog stond. We kwamen ook tot de conclusie dat al die mooie zichten die we al te zien kregen, onmogelijk te fotograferen zijn. Alles lijkt zo normaal op een foto terwijl in realiteit alles zoveel mooier is. Toen we richting de uitgang van het park gingen, klaarde de hemel op en kwam de zon eindelijk tevoorschijn!

Over de middag kochten we enkele pistolets en een pot choco (ja, daar had ik nu eens echt zin in, ipv al dat typisch fastfood) in een supermarkt. Het viel ons op hoe groot alle porties hier zijn! Een gewoon waterijsje is hier driedubbel zo groot en ook een gewoon brik fruitsap is zeker dubbel zo groot.

In de namiddag gingen we met de auto naar de andere kant van Zion, Kolob Canyon. Via een onverhard pad en tussen de bomen en rotsblokken baanden we ons een weg langs (en door) een riviertje naar nog enkele mooie uitzichten.

Na enkele nationale parken wordt het eens tijd voor wat afwisseling en dat zullen we morgen zeker krijgen: Las Vegas, here we come!

1. Heidi:
    22 mei 2016
    En niet teveel vergokken in Las Vegas
  2. Joyce en Kim:
    23 mei 2016
    Graag fotootje als je de jackpot hebt e!