Dubai

14 januari 2017 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Niet de oorspronkelijke bedoeling om een blog bij te houden, maar omdat Kevin toch slaapt, tijd zat;) gisterenmiddag met de trein naar Zaventem vertrokken. Na alle security te zijn gepasseerd, nog tijd voor een warm theetje en dan hop, het vliegtuig op!
De piloot zei dat de vlucht wel een beetje bumpy and heavy kon worden. Dat wilden we vooraf echt weten hoor! Het werd nog beter toen een steward langs de zetelrij achter ons een kijkje wou nemen of er geen ijs op de vleugels lag...
Maar tijdens de vlucht hadden we zelfs niets van turbulentie! Enkel de landing was wat minder recht dan we gewoon waren en de piloot had een nogal harde voet, op de rem welteverstaan. We werden uit onze stoelen geduwd door de druk.
In Londen zelf verliep de overstap heel vlot. In het volgende vliegtuig hadden we een rij met maar 2 stoelen, gezellig! Ware het niet dat onze tv-schermen niet werkten... Nadat we dit gemeld hadden, mochten we veranderen van plaats naar, jawel, business class met alles erop en eraan! Drank werd opgediend, voorgerecht, hoodgerecht, dessert. Een zetel die je als bed kon gebruiken. Zalig!
Na 6u30 vliegen, moesten we afscheid nemen van ons stekje en waren we in dubai.
Hoewel ons gezegd werd dat iemand ons zou opwachten, was er geen kat te bespeuren. Na wat heen en weer gebel bleek dat we zelf de metro maar moesten nemen. Leuk, na al die uren reizen!
We zaten als eerste op de metro en hadden zitplaatsen. Na enkele haltes begon hij goed vol te zitten. Het viel ons op dat Kevin raar bekeken werd. Maar wat bleek, mannen moesten aan de ene kant van de metro staan en vrouwen aan de andere kant!
De eerste vreemde cultuurwending was een feit en we waren er nog maar 1u!
Na de metro moesten we nog een eindje stappen om bij het hotel te komen. Gelukkig was de kamer al klaar.
Het begin van een Arabische dag... Morgen meer van dat!
Snurk ze!

1. Heidi:
    14 januari 2017
    Joepie, mooi om te lezen, had kebin zn rokje nie aan gedaan om bij je te zitten
    Geniet van jullie verblijf, we kijkn uit naar het vervolg, grtjs mama
  2. Annelies en Thomas:
    14 januari 2017
    Tof dat je alles bij houdt via de blog. haha Kevin in de metro. Het is wel raar dat niemand jullie kwam halen, maar upgrade business class moet top geweest zijn :) Amuseer jullie daar!
  3. Carlos:
    14 januari 2017
    Geniet ervan met jullie drietjes.